Verhogen Service Graad
Consumenten worden steeds veeleisender als het gaat om de levering van hun online bestelde artikelen. De grote webshops zoals Bol.com leveren steeds sneller, met late cut-off points in de avond. Hierdoor wordt het steeds gebruikelijker om ’s avonds te bestellen en de volgende dag het pakket in huis te hebben. Ook verwachten consumenten steeds op de hoogte gehouden te worden van de status van hun bestelling.
Hoge verwachtingen van consumenten:
- Tot 23:00 bestellen is volgende dag in huis
- Zelf kiezen voor verzenden naar huis of pick-up point
- Tijdvak keuze voor levering
- Zelf vervoerder kiezen
- Makkelijk retouren terug sturen
Deze hoge verwachtingen scheppen direct hoge eisen aan uw logistieke B2C processen. Late cut-off point voor ophaling van de pakketten door de vervoerder betekent een avond shift voor het logistieke team. Steeds vaker worden ook in het weekend pakketten verwerkt en verzonden. Het team van eWarehousing Solutions helpt klanten om de processen aan te passen om te voldoen aan deze steeds hogere verwachtingen van consumenten. Daarbij wordt ook geschakeld met vervoerders om ophaal schema’s te optimaliseren.